Παρουσιάστηκε το Chevrolet Spark

Το νέο Chevrolet Spark παρουσιάστηκε ήδη στην Αθήνα σε μια εκτεταμένη πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση. Το νέο αυτοκίνητο πόλης της Chevrolet (επίσημα ο αντικαταστάτης του επιτυχημένου Matiz) αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές του νέου έτους με δυο κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας ενός και 1,2 λίτρου.
Το θετικό είναι πως και τα δυο μηχανικά σύνολα είναι τετρακύλινδρα και σχετικά αποδοτικά (68 και 81 ίπποι αντίστοιχα). Οι τιμές της πρώτης έκδοσης για το χιλιάρι ξεκινούν από τα 8.980 ευρώ και συνοδεύονται στο βασικό εξοπλισμό από έξι αερόσακους, ABS, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός αλλά και ραδιο-cd με ΜP3 player.

To Spark 1.0 θα διατίθεται επίσης σε άλλες δύο εκδόσεις (L 9.480 ευρώ και LS 10.240 ευρώ). Το μεγαλύτερο από πλευράς κυβισμού 1.2 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την LS (10.980 ευρώ) και την LT (11.740 ευρώ).

Η τελευταία θα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής και χρωμιομένα στοιχεία στο αμάξωμα.

Η βαριά κληρονομιά από το best seller Matiz αποτελεί παρακαταθήκη για την πορεία του Spark στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε αντιστοιχία με το απερχόμενο μοντέλο, το Spark δεν έχει την παραμικρή σχέση, αφού η βελτίωση στους νευραλγικούς τομείς της ποιότητας, της ασφάλειας (τέσσερα αστέρια στο Euro NCAP), της άνεσης, της οδικής συμπεριφοράς και της συνολικής σχεδίασης, δεν αποτελεί απλώς βήμα προς τα εμπρός, αλλά άλμα! Το Spark ανήκει στα μίνι της κατηγορίας Α.

Το μήκος του περιορίζεται στα 3,64 μέτρα και το πλάτος του δεν ξεπερνά τα 1,6 μέτρα, με προφανές (θετικό) αντίκτυπο στην ευελιξία εντός των τειχών καθώς και στο εύκολο παρκάρισμα.

Χωρίς αμφιβολία, ένα από τα μεγαλύτερα ατού του νέου “μωρού” της Chevrolet αποτελεί η προχωρημένη σχεδίασή του. Εξωτερικά δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Η ελκυστική εικόνα στηρίζεται επί τω πλείστων στη μίξη καμπυλών και ακμών, όπως επίσης και στα εντυπωσιακά νεύρα που διατρέχουν περιμετρικά το αμάξωμα. Στο ρύγχος και στην ουρά επιβεβαιώνεται η σύγχρονη εποχή και απομένουν μόνο τα φωτιστικά και στις δυο όψεις, τα οποία θυμίζουν διάφορα μοντέλα από τη γκάμα της Chevy.

Το (τύπου πολυμορφικού) ψηλό αμάξωμα και οι πέντε πόρτες, συμβάλλουν καταλυτικά τόσο στην ευρυχωρία (για επιβάτες και αποσκευές) όσο και στα επίπεδα πρακτικότητας.

Ανοίγοντας την πόρτα σε συνεπαίρνει ο αέρας αλλαγής. Αν ένα αυτοκίνητο πόλης οφείλει να είναι ευχάριστο εκ των έσω, εξαιτίας των πολλών ωρών που περνάμε μέσα σε αυτό, τότε το Spark έχει στοχεύσει κυριολεκτικά διάνα. Χαρούμενος διάκοσμος, νέα όργανα και ψήγματα από hi-teck αναφορές στο μίνιμαλ ταμπλό (με ενσωματωμένες τις ενδείξεις για τα χιλιόμετρα ταχύτητας και τις στροφές του κινητήρα), είναι μερικές από τις έξυπνες λύσεις στο φιλόξενο εσωτερικό.

Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα, οι νέοι κινητήρες περιορίζουν ευεργετικά την κατανάλωση καυσίμου στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. και για τα δύο μοντέλα. Παρόμοια είναι η τιμή και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (119 γραμμάρια ανά χλμ.). Οι προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και στα δυο Spark τα συγκαταλέγουν δικαίως στα επονομαζόμενα “καθαρά” αυτοκίνητα.

Στις επιδόσεις, το Spark αποδεικνύεται ικανοποιητικό συγκριτικά με τις ανάγκες τις οποίες θα κληθεί να ικανοποιήσει, αν και η επιλογή του 1,2 είναι περισσότερο ενδεδειγμένη, μιας και ο “μικρός” κινητήρας με τρία άτομα στο εσωτερικό και χρήση κλιματισμού τα βρίσκει λίγο “σκούρα”.
Στο δρόμο, το Spark πατάει με περίσσια σιγουριά και παραπέμπει εύκολα λόγω της ασφαλούς συμπεριφοράς του σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τον πρώτο λόγο όπως αναμενόταν έχει η άνεση, μέσω μιας ενδοτικής σε απορροφητικότητα ανάρτησης. Κοινώς, οι αστικές μετακινήσεις δεν κουράζουν, όσο ανάγλυφο και να διαθέτει ο ασφαλτοτάπητας.

Τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης από την άλλη, ικανοποιούν με τη λειτουργία τους, ενώ και το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν αφήνει περιθώριο για σοβαρά παράπονα.

Συμπεραίνοντας, λέμε πως ο δρόμος του Spark είναι στρωμένος με φύλλα. Θεωρούμε σίγουρη την εμπορική απήχησή του στη χώρα μας, όχι μόνο εξαιτίας των προσιτών τιμών αγοράς (σχέση αξίας-τιμής), αλλά πολύ περισσότερο, λόγω των αντικειμενικών προσόντων του αλλά και του ευδιάθετου χαρακτήρα.

πηγή: skai.gr

Advertisements

Posted on Δεκέμβριος 8, 2009, in αυτοκίνηση. Bookmark the permalink. Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσιάστηκε το Chevrolet Spark.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: